NAZAJ NA PRVO STRAN
NAZAJ NA PRVO STRAN

Digitalno oglaševanje doseglo rekordni uspeh

Prvič v zgodovini je oglaševalska industrija beležila večji vložek v digitalno kot pa v tradicionalno televizijsko oglaševanje. Številne prednosti, kot je ožje ciljanje potrošnikov, so v minulem letu digitalno komunikacijsko okolje končno postavile pred klasičnega. Vseprisotno vprašanje pa je, kakšen vpliv bo prelomnica imela na tržna razmerja?

Nesporno velja, da digitalno okolje preobraža tradicionalne komunikacijske tokove. Po napovedih mednarodnega podjetja Magna Global bodo podjetja letos namenila skupno kar 177 milijard evrov v digitalno oglaševanje, medtem ko finančne investicije v televizijsko oglaševanje ostajajo enake dozdajšnjim. Globalni oglaševalski vložek v spletno komuniciranje tako obsega 41 %, klasični televiziji pa pripada le 35 % delež.

Neomejena narava digitalnemu svetu dopušča konstanten razvoj. Podjetniki bodo tako v letu 2018  vanj vložili še več svojih sredstev in energije. Poleg preusmeritve oglaševalskih sredstev bodo morali poskrbeti tudi za kakovostnejše komuniciranje. Eno izmed številnih sprememb namreč prinaša megaloman Google, ki bo v naslednjem letu ponudil še dodatno možnost blokiranja oglasov. Slednja bo izboljševala uporabniško izkušnjo in v brskalniku Chrome preprečevala prikaz slabih oglasnih formatov. Na račun nove iniciative pa bodo s produkcijo nezadovoljivih digitalnih oglasov finančno škodo utrpeli tako založniki kot tudi oglaševalci.

 

 

Neizogibno dejstvo pa je, da finančne izgube ne bosta občutila dva največja (pa tudi najbogatejša) akterja – spletna velikana Facebook in Google, ki bosta po podatkih največje medijske agencije na svetu GroupM prejela 84 % vseh svetovnih prihodkov digitalnih medijev, izvzemši Kitajsko. Google namreč narekuje pravila spleta, spodbuja nastanek uporabniških vsebin in krepi moč družbenih omrežij. Vpliv Facebooka posledično v svetu strmo narašča, kar nedvomno krepi tudi vzpon njegove hčerinske družbe Instagram. Ta naj bi do leta 2019 podvojila svoje prihodke od oglaševanja.

Kot kaže se tradicionalnim medijem v letu 2018 ne obeta nič kaj svetlejša prihodnost. Spletni komunikacijski prostor pa – tako med uporabniki, oglaševalci kot podjetji – v prihodnje ostaja najmogočnejši kanal komuniciranja. V njem bodo morali svoje mesto najti vsi, ki bodo hoteli preživeti v digitalni dobi.

Share facebook
OSTALI ČLANKI