NAZAJ NA PRVO STRAN
NAZAJ NA PRVO STRAN

Je informacijska tehnologija odgovor na probleme zdravstva?

Informacijske tehnologije že nekaj desetletij poskušajo ponuditi odgovore na vprašanja, kako optimizirati stroške, izboljšati delovanje sistema oskrbe in izključiti napake v zdravstvenem sektorju. V zadnjih letih se kot morebitna rešitev ponuja tudi blockchain tehnologija, ki bi lahko vzpostavila dovoljšno mero varnosti, načina regulacije in hrambe podatkov.

V poplavi tehnološkega razvoja nastaja veliko mobilnih pametnih aplikacij, platform in oblačnih storitev, ki zagotavljajo shranjevanje in izmenjavo podatkov. Kaj nas ovira pri implementaciji le-teh v zdravstvo? Navkljub določenim že uspešnim primerom digitalizacije, kot je to Slovenija storila z e-recepti in integracijo zdravstvene kartice, se največje težave pojavljajo pri standardizaciji podatkov in zasebnosti oziroma varovanju podatkov končnih uporabnikov. Slednje dodatno poslabšuje tudi pristop k posodabljanju, ki ne bi smel biti fokusiran na razvoj posameznih delov sistema, temveč na njegovo celostno prenovo. Neuspehi v domačem okolju in tujini dokazujejo tudi pomanjkljivost varovalne zaklopke, ki bi v primeru neuspešne tehnološke rešitve zaščitila občutljive podatke pacientov. Zaradi česar smo v svojih poskušanjih omejeni.

Različni tipi podatkov zahtevajo različne varnostne omejitve, zato težava ne nastaja le pri implementaciji ter vzdrževanju, ampak tudi pri vzpostavitvi varnosti. Zaradi velikega števila predpisov in neenotnosti e-zdravstvenih sistemov, ki so posledica neurejene uredbe, do zdaj še nismo uspeli ustvariti ustrezne tehnološke rešitve. Morda odgovor ponuja blockchain tehnologija; različni start-upi se namreč že nekaj let trudijo rešiti težave varnosti, skladiščenja, dostopnosti zdravstvenih podatkov. Pri dozdajšnjih prizadevanjih jih v največji meri zavirajo nezadostni standardi. Prihodnost pa vendarle prinaša večje investicije, ki bodo lahko botrovale temu, da bo blockchain tehnologija zagotovila najoptimalnejšo rešitev. Takšno, ki bo upoštevala vse kompleksna razsežnosti zdravstvenega sistema. V kolikšni meri jo bo pripravljen sprejeti končni uporabnik, je stvar naslednje debate.

Zadnji trendi nakazujejo, da se komunikacija preobrača v smeri od strokovnega h končnim uporabnikom – tem, ki bodo morda z več moči od odločevalcev le zahtevali, da se različne stroke začnejo povezovati in podpirati skupen cilj, ki je najboljša možna digitalizacija zdravstvenega sistema in njegovega delovanja za dobrobit skupnosti, gospodarstva, kadrov in ljudi.

Share facebook
OSTALI ČLANKI