Zgodovina socialnih omrežij sega v pozna 90. leta 20. stoletja in takrat si nihče ni mislil, da bodo dve desetletji kasneje spletne platforme za druženje postale tako popularne in da jih bomo lahko šteli s tromestnimi števili. Kot povsod drugod tudi med socialnimi omrežji obstajajo takšna, ki uživajo večjo priljubljenost od drugih in poleg (oziroma ravno zaradi) velikega števila uporabnikov so najbolj priljubljena socialna omrežja tudi odlična priložnost za oglaševalce, da svoje izdelke predstavijo čim širši skupini ljudi. Katera socialna omrežja torej v letu 2020 uživajo največjo popularnost? V tem prispevku jih ne bomo razvrščali v lestvico; namesto tega bomo pogledali, komu se na njih splača oglaševati.
Kar naredi najbolj priljubljena socialna omrežja za oglaševalce, so uporabniki, ki si ogledujejo oglase in preko njih opravljajo nakupe. Pri tem pa ni dovolj, da imajo uporabniki na omrežju ustvarjene profile, temveč morajo biti na njem tudi aktivni – več časa kot nekdo preživi na socialnih omrežjih, več oglasov si bo ogledal. Pri tem je dobro upoštevati tudi, da je na socialnih omrežjih uspešno tudi tako imenovano vsebinsko oglaševanje, pri katerem ne zakupite oglaševalskega prostora, temveč se oglašujete z redno prisotnostjo na omrežju in interakcijo z uporabniki.
Instagram je glede na raziskave za najbolj priljubljena socialna omrežja po popularnosti že nekaj časa nazaj presegel Facebook. Ima preko milijardo uporabnikov, ki so pretežno stari pod 40 let. Ker gre vizualno socialno omrežje, je Instagram dobra oglaševalska platforma za vizualne umetnike in tiste, ki se ukvarjajo s takoimenovanim »lifestyle« poslom.
Čeprav je zadnje čase potisnjen nekoliko v ozadje, ga ne gre spregledati. Ker gre za eno od prvih socialnih omrežij, kot jih poznamo danes, so njegovi prvi uporabniki stari že preko 30 let, profil pa si ustvari tudi vse več starejših, medtem ko mlajši vse bolj »bežijo« na druga socialna omrežja. Če želite okrog svojih izdelkov ustvariti skupnost za debate in izmenjavo mnenj, je Facebook primerna platforma za vas.
TikTok
Nasprotno od Facebooka je na TikTok-u predvsem mlajša populacija, priljubljen pa postaja tudi med milenijci. Čeprav je dokaj nov, TikTok že spada med najbolj priljubljena socialna omrežja. Na njem najbolj uspešno oglašujejo tisti z mlajšo ciljno publiko, se pa uporabniki veliko bolje odzivajo na zabavne kot na striktno promocijske vsebine – te znajo uporabnike celo nekoliko odvrniti.
Trend »naredi sam« je spet v vzponu in uporabniki s pomočjo Pinteresta odkrivajo svoje ročne spretnosti. O podatku, da se uvršča med najbolj priljubljena socialna omrežja, priča dejstvo, da ga ljudje za stvari, povezane z ustvarjanjem na vseh področjih, uporabljajo kot spletni iskalnik. Uporabljajo ga večinoma ženske iz generacije milenijcev, na njem pa se splača oglaševati, če prodajate izdelke, povezane z ustvarjanjem, modo ali opremljanjem doma.