NAZAJ NA PRVO STRAN
NAZAJ NA PRVO STRAN

Podjetna prihodnost klepetalnih robotov

Vse večji porast t. i. chatbotov ali klepetalnih robotov, ki jih podjetja umeščajo med svoje storitvene procese in prednosti, priča o tem, kako močno so v zadnjih letih napredovali avtomatizirani asistenti. In koliko se njihova zmogljivost še mora razviti v prihodnje.

Chatboti predstavljajo odlično sredstvo za doseganje in ohranjanje ciljnih skupin, še posebej pa so bližje mlajši populaciji. Chatbot je programska oprema, ki deluje kot pogovorni vmesnik in podjetjem omogoča uporabo, distribucijo in hkrati dostop do vsebine. Kar je posameznik v preteklosti brskal, pregledoval in analiziral sam, mu je zdaj dostopno instantno – prek pogovora. Chatboti namreč omogočajo takojšnjo, 24 ur na dan dosegljivo interakcijo s podjetji, kar posledično izboljšuje uporabniško izkušnjo in hkrati podjetjem ponuja možnost analitičnega raziskovanja. Narava chatbotov ima dva izhodišča, eni delujejo na osnovi umetne inteligence in se z vsako interakcijo učijo, medtem ko so drugi vnaprej determinirani na podlagi že vnesenih scenarijev. Obe vrsti dopuščata še veliko prostora za razvoj, saj so prvi kot samouki podvrženi negativnim vplivom, drugi pa zaradi rigidnih scenarijev hitro postanejo nezadostno orodje pomoči.

 

 

Podjetja morajo zato pri oblikovanju svojega ustvariti povezavo med poslanstvom chatbota ter tržno znamko in ciljno skupino, ki jo nagovarjajo. S personalizacijo bo chatbot postal unikaten in zapomnljiv, vendar njegova tehnološka narava uporabnikom ne sme ostati prikrita. Zaradi možnosti negativne uporabniške izkušnje je treba njegov pogovorni tok oblikovati previdno, ob tem je priporočljivo uporabljati tudi predpostavljen nabor odgovorov, med katerimi uporabnik le izbira. Kadar pogovor postane prezahteven, mora podjetje nuditi dovolj močno podporo v obliki človeških kadrov.

In čeprav nekatera podjetja razvijajo lastne chatbote ali se zanje obrnejo na tuje ponudnike, je njihovo vrednost prepoznala tudi vrsta glavnih komunikacijskih akterjev na trgu – Facebook, IBM, Microsoft, Google idr. – ki organizacijam dajejo možnost, da chatbote ali pogovorne vmesnike uporabljajo znotraj njihovih platform. Med njihovimi uporabniki najdemo tudi slovenska podjetja.

 

Facebook, IBM in Microsoft

Facebook podjetjem omogoča, da v svoje komuniciranje na Messenger platformi vgradijo prilagojene bote, ki so programirani v posebej za Facebook razvitem jeziku. Vključujejo posebne kode in unikatne fotografije, dekodirajo tudi kompleksnejše podatke in uporabnikom nudijo iskano vsebino. Kadar je zahtevnost za chatbot prevelika, komunikacijo prevzame človeški faktor. Chatbote je mogoče ustvariti tudi s pomočjo IBM-ove poslovne platforme Watson, pri čemer je na voljo že razvit programski jezik ali izgradnja lastnega. Microsoftov Skype pa se medtem ponaša z botom po imenu SDK. Ta razvijalcem spletnih strani omogoča zapisovanje tekstovnih, zvočnih in video botov ter integracijo slednjih v različne spletne platforme. Uporabniki Skypa lahko bote bodisi namestijo ali pa njihovo pomoč poiščejo na njihovih lastnih spletnih straneh.

Share facebook
OSTALI ČLANKI