NAZAJ NA PRVO STRAN
NAZAJ NA PRVO STRAN

Pozdravljen, GDPR

S koncem maja stopa v veljavo nova evropska uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR), ki botruje novi ureditvi spletne pokrajine in podjetniške prakse. Zaradi želje po zaščiti posameznikov so nova pravila kompleksna, kazni za neusklajenost pa znašajo tudi do 20 milijonov evrov.

 

 

Prihajajoča sprememba zakonodaje o varstvu osebnih podatkov uveljavlja močnejša načela odgovornosti za tista podjetja in organizacije, ki obdelujejo osebne podatke državljanov EU. Obsežna digitalizacija ter redna uporaba interneta v poslovni in zasebni sferi so namreč povečale obseg zbiranja podatkov in pospešile pretok informacij o posameznikih. Očitno je, da pomembnost podatkov narašča, kar je dokazala tudi nedavna afera, v kateri je bilo zlorabi izpostavljenih približno 87 milijonov uporabniških računov družbenega omrežja Facebook. Majska uredba (prvotno sprejeta v letu 2016) je bila ravno zato tudi med najbolj podpiranimi v zgodovini. Cilj nove zakonodaje je opolnomočiti potrošnike in jim dati večji nadzor nad osebnimi informacijami. Prostovoljno privoljenje bodo odslej podajali na bolj individualiziran način, strinjanje pa tudi zlahka preklicali, imeli bodo pravico do informiranosti, ugovora, popravka, izbrisa in omejitve obdelave. Nasprotno pa jim bodo organizacije morale zastavljati jasnejša, lahko razumljiva vprašanja oziroma prošnje za shranjevanje in uporabo osebnih podatkov spletnih obiskovalcev.

Kako pa bo uredba vplivala na podjetja? Za zbiranje podatkov bodo morala na novo pridobiti soglasje vseh novih pa tudi obstoječih uporabnikov, ki so že bili del njihove podatkovne baze. Hkrati bodo morala vnesti tudi ustrezne spremembe v lasten IT sistem. V luči nedavnega škandala in prihajajoče spremembe je tudi spletni velikan Facebook podal uradno izjavo, da bo GDPR uveljavljal in uporabljal po vsem svetu, ne le v Evropi. Svoje uporabnike bo postavil pred jasnejšo izbiro, glasneje opozarjal na svojo politiko deljenja podatkov in omogočal tudi trajen izbris podatkov. Novi uredbi bo z naslednjim mesecem moral slediti celoten poslovni sektor, ki od svojih uporabnikov zbira podatke.

Share facebook
OSTALI ČLANKI